Mějte vždycky vše pod kontrolou
Modul Nastavení je nejdůležitějším modulem celého systému, bez kterého systém nedokáže fungovat. Z tohoto důvodu je právě tomuto modulu věnovat největší pozornost, protože to, co si na začátku používaní nastavíte, se s Vámi poveze po celou dobu užívání systému SHERPA. Právě modul nastavení Vám může výrazně usnadnit práci.
Základní vlastnosti modulu nastavení
Nastavení-Profil
V Profilu se nastavují základní Fakturační údaje uživatele (společnosti) a je to povinná položka ), které se budou zobrazovat v každém vystaveném dokladu.
Nastavení profilu uživatele resp. společnosti
Nastavení bankovních účtů
Nastavení DPH a její úrovní
Nastavení loga a podpisu do faktur a dokladů
Nastavení – Uživatelé
Nastavení uživatelů, umožňuje velice podrobné nastavení přístupových práv k jednotlivým modulům a specifikaci co může a co nemůže konkrétní uživatel dělat.
Příklad administrátor může všechno, skladník může výdejky, převodky, ale nemůže fakturovat atd.
Přehled uživatelů
Vytvoření a editace uživatele
Nastavení přístupových práv pro každého uživatele
Nastavení číselníků – Partneři
Číselníky pro upřesnění partnerů, umožňují specifikovat upřesňující údaje jako je Status partnera, Typ partnera, Specifikace partnera, Produkty partnera, Specifikace dealerů. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.
Specifikace partnera
Seznam dealerů
Seznam produktů partnera
Status partnera
Typ partnera
Nastavení – Kategorie zboží
Kategorizace zboží je základním kamenem každého skladového hospodářství. Systém SHERPA umožňuje multiúrovňovou kategorizaci. Obzvlášť je potřeba se rozhodnout jestli budou kategorie začínat velkým písmenem anebo bude celá velkým písmenem. Je to důležité hlavně proto, když budete chtít exportovat data do B2B anebo E-shopu budou exportovány tak jak je zadáte a taky v té stejné hierarchii. Export a import dat není možné jen tak hromadnou změnou udělat, a budete mí pak spoustu práce.
Věnujte prosím tomuto nastavení obzvlášť velkou pozornost, protože kategorizace se v budoucnu přebírá jak do e-shopu tak do B2B. Vyhnete se tím dodatečnému předělávaní celé této položky. Zároveň Vám výrazně usnadní orientaci a vyhledávání v SHERPOVI. Myslete do budoucna a systém se Vám odvděčí. !!!
Nastavení a správa kategorií zboží
Nastavení číselníků – Zboží
Číselníky pro upřesnění zboží, umožňují specifikovat upřesňující údaje jako je Status zboží, Zkratka zboží, Specifikace partnera, Produkty partnera, Specifikace dealerů. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.
Status zboží
Zkratky zboží
Nastavení číselníků – Platby
Číselníky pro upřesnění zboží, umožňují specifikovat upřesňující údaje jako je Status zboží, Zkratka zboží, Specifikace partnera, Produkty partnera, Specifikace dealerů. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.
Číselné řady
Doplňkové řádky
Platby pohledávek
Platby závazků
Stav objednávek
Způsob dodání
Nastavení číselníků – Slevy
Číselníky poskytovaných slev, umožňují specifikovat upřesňující údaje jako je Druhy slev a Množstevní slevy. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.
Druhy slev
Množstevní slevy
Nastavení číselníků – Měny
Číselník měny, umožňují specifikovat upřesňující údaje jako jsou Druhy měn a Nastavení aktuálních kurzů dle ČNB. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.
Druhy Měn
Měny nastavení kurzu
Nastavení číselníků – Pokladna
Číselník pro pokladnu, umožňuje specifikovat upřesňující údaje jako jsou Číselník pokladen, Číselník kódů pohybů. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.
Číselník pokladen
Kódy pokladních pohybů
Nastavení E-mailů
Systém umožňuje odesílat emaily pro určité druhy dokladů napřímo a to jak v PDF, tak v CSV, anebo TXT formátech. Jedná se o doklady jako Objednávky, Faktura, Dobropis, Převodka a Hlášení komise. Pro každý typ dokladu si můžete před nastavit Předmět a text emailu a povolené proměnné, které budou nahrazeny aktuálními údaji dokladu. V sekci SMTP nastavení je nutno nastavit základní údaje k odesílaní, to znamená jestli bude email odesílaný z SMTP serveru SHERPA, anebo použijete vlastní SMTP server kde vedete svůj emailový účet.
Nastavení emailu – objednávky dodavateli
Nastavení emailu – vystavené faktury
Nastavení emailu -dobropis
Nastavení emailu -Hlášení komise
Nastavení emailu -převodka
Nastavení SMTP
Pokročilé nastavení
Pokročilé nastavení umožňuje nastavit, specifické vlastnosti Jako je : Počet zobrazených řádků v seznamech ( opatrně = rychlost ), Dále je možno použít nastavit si barevnou paletu platformy Modrá, Červená, Zelená, Černobílá ; množství a názvy cenových kategorií, zaokrouhlení na dokladech a systémové.
Pokročilé nastavení-Obecné
Pokročilé nastavení-doklady
Příklad uživatelského nastavení barevné palety pracovní platformy