FAQ – Často kladené otázky k zavedení systému SHERPA

Ne systém SHERPA běží online přes internetové připojení prostřednictvím webového prohlížeže. K provozu stačí libovolné zařízení připojené k internetu s nainstalovaným webovým prohlížečem a zprovozněnou tiskárnou, čtečkou čárového kódu resp jinými zařízeními. Pokud budete provozovat pokladnu na vašem počítači, pro její bezproblémový běh doporučujeme operační systém Windows 7 a vyšší, LINUX Ubuntu nebo MacOS a webový prohlížeč Google Chrome.
Na provoz systému Sherpa Vám stačí jakýkoliv počítač, který podporuje internetový prohlížeč a zvládá bežné úkoly, které už používáte.
Jakýkoliv z běžně používaných operačních systémů, který podporuje internetový prohlížeč. Například Windows 7,10,11, MAC-iOS, Linux UBUNTU, Android. Nejběžneji je mezi našimi zákazníky používán Windows 10.
Systém Sherpa je optimalizován pro většinu nejpoužívanějších prohlížečů jako je Google Chrome, Mozzila, Opera, Microsoft Edge a jiné. DŮRAZNĚ však doporučujeme používat Google Chrome, který se ve všech ohledech chová velice korektně.Stáhněte zde
Ano samozřejmě, pracovat se systémem můžete odkudkoliv na světě kde máte internet a počítač, notebook, anebo tablet. Jediné co potřebujete je mít přístupová práva (jméno, a heslo) do Vašeho systému Sherpa.
Ne, přihlásit se a pracovat se systémem může kdokoliv a odkudkoliv, pokuď mu pridělíte přístupová a uživatelská práva. Co a kde může v systému konkrétní osoba dělat si definujete jako administrátor. Např. skladník nebude moci vystavit fakturu ale může vystavit výdejku a dodací list.
Vaše data jsou bezpečně uloženy a spravována na našich výkonných serverech, a jsou v reálném čase zálohována technologií RAID na záložních diskových polích. Zároveň každou noc probíhá kompletní záloha všech dat na externí cloudové úložiště.
Všechna data jsou uložena na našich zabezpečených serverech a zálohována na dalších dvou externích cloudových úložištích. Naše servery jsou chráněny nejmodernějšími firewallovými bránami, které jsou denně aktualizovány o řádově tisíce nových potencionálnich hrozeb. Všechna data přenášíme šifrovaná protokolem HTTPS, se zabezpečeným SSL certifikátem. Jsme hrdí na to, že za 20 let jsme nebyli ani jednou napadeni ! Děláme vše proto aby to tak i zůstalo.
HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) je v informatice protokol umožňující zabezpečenou komunikaci v počítačové síti. HTTPS využívá protokol HTTP spolu s protokolem SSL nebo TLS. HTTPS je využíván především pro komunikaci webového prohlížeče s webovým serverem. Zajišťuje autentizaci, důvěrnost přenášených dat a jejich integritu. Bezpečnost komunikace zaručuje protokol SSL anebo novější TLS. Pomocí asymetrické kryptografie je ověřena identita webového serveru, volitelně i klienta. Poté následuje dohoda na klíči pro symetrické šifrování samotné komunikace (z výkonnostních důvodů). Klíč pro symetrickou šifru je buď vybrán klientem a nebo dohodnut pomocí Diffieho-Hellmanovy výměny klíče pro dosažení dopředné bezpečnosti.
Ano Vaše data si na požádání můžete stáhnout. Bohužel z důvodu bezpečnosti potenciálně velice citlivých dat, a zásad GDPR budeme od Vás požadovat Vaši autentifikaci osoby oprávněné za jednání společnosti. Na základě této autentifikace Vám vygenerujeme data ve formátu Dump MySQL a dostanete link na bezpečné stáhnutí dat.
Ano, celé uživatelské rozhraní je optimalizováno pro dotykovou obrazovku. Modul pokladny je speciálně postaven pro dotykové obrazovky a pokladní terminály, samozřejmě veškeré ovládání pokladny zůstává i v klasickém klávesovém režimu, anebo myší.
Samozřejmě podporuje veškeré čtečky čárových kódů.
Samozřejmě, EET jsme implementovali mezi prvními už v roce 2016.
Množství pokladen není ničím omezeno. Jeden modul pokladny je pro knihkupce v ceně licence, každý další modul pokladny je potřeba doobjednat. Systém ale stále pracuje s jednou databází, to znamená že administrace může být na jiném místě a pokladny můžou být kdekoliv jinde a stále pracují s jednou a tou samou databází. Příklad vícepodlažních knihkupectví se samostatnými pokladnami a administrací.